Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στο συνέδριο Eurochlid στην Οπατία της Κροατίας στο 11ο τεύχος των Αποδημητικών Πουλιών με ιστορίες από την Ουγγαρία, τη Γερμανία και την Ιρλανδία. Στα παρακάτω γράμματα των νέων που συμμετείχαν στο συνέδριο, διαβάζουμε για την εκπαίδευση, τη θρησκεία και τα άλογα, και συνεχίζουμε τον αγώνα μας για έναν κόσμο χωρίς αδικία και στερεότυπα.
—–
Όνομα: Τσέσικα Λίμα
Ηλικία: 13
Χώρα: Ιρλανδία
Θέμα: Ιππασία αλόγων
Τίτλος: Άλογα
Ποιός θέλεις να διαβάσει το άρθρο σου: οι Έλληνες
Νομίζω ότι είναι κάτι που όλοι θα έπρεπε τουλάχιστον να προσπαθήσουν γιατί τα άλογα είναι πολύ ήρεμα, ευγενικά και χαριτωμένα και συμπεριφέρονται πολύ καλά με τους ανθρώπους. Είναι ένα καλό άθλημα αν έχεις ειδικές ανάγκες ή αν το παιδί σου έχει. Υπάρχουν τόσοι διαφορετικοί τρόποι να δουλέψεις με τα άλογα. Εγώ το κάνω μόνος μου εδώ και τρία χρόνια. Προσπάθησα να το κάνω στην ηλικία των 5 ετών αλλά δεν φάνηκε να μου ταιριάζει τόσο αλλά μετά προσπάθησα ξανά και το λάτρεψα. Μοιράζομαι ένα άλογο και δουλεύουμε πολύ καλά μαζί. Ελπίζω να έχω επιτυχίες στο μέλλον. Ευχαριστώ.
—–
Όνομα: Χάνα, Ντομινίκ, Ματέα, Ραφαέλ
Ηλικία: 13-15
Χώρα: Κροατία
Θέμα: Θρησκεία
Τίτλος: Η θρησκεία σήμερα
Ποιός θέλεις να διαβάσει το άρθρο σου: Όλοι
Αυτές τις μέρες βλέπουμε πολλές διαφωνίες στο ίντερνετ σχετικά με τη θρησκεία και τις πεποιθήσεις των ανθρώπων, κυρίως ως προς την LGBT κοινότητα, αλλά επίσης και πολλά άτομα που αντιμετωπίζονται με μίσος και εκφοβισμό εξαιτίας της θρησκείας τους. Πιστεύουμε ότι στην περίπτωση των LGBT η θρησκεία δεν θα έπρεπε να είναι λόγος για μίσος. Απόψεις, όπως ότι ο Θεός λέει ότι η ομοφυλοφιλία είναι αμαρτία και απαγορεύεται, επιβλήθηκαν από την εκκλησία. Η εκκλησία έγινε μισητή με τα χρόνια και δεν είναι αυτό που συνήθιζε να είναι. Στα λόγια του Θεού, όλοι είναι αποδεκτοί ανεξάρτητα από το πόσο διαφορετικοί είναι.
Ένα ακόμα ζήτημα είναι ότι κάποιοι αντιμετωπίζονται με μίσος και τα δικαιώματά τους παραβιάζονται εξαιτίας των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων. Όπως ανέφερα πριν, η θρησκεία δεν θα έπρεπε να είναι λόγος για μίσος. Μόνο επειδή κάποιος είναι Εβραίος και κάποιος άλλος είναι Μουσουλμάνος, δε σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχει μίσος μεταξύ τους. Η θρησκεία είναι ελεύθερη επιλογή για όλους και είναι δικαίωμά τους να επιλέξουν θρησκεία. Όσο για τους τρομοκράτες, ακριβώς επειδή κάποιοι είναι Μουσουλμάνοι, αυτό δε σημαίνει ότι όλοι οι Μουσουλμάνοι είναι τρομοκράτες.
—–
Όνομα: Ντύλαν, Σάρον
Ηλικία: 16, 14
Χώρα: Ιρλανδία, Μάλτα
Θέμα: Εκπαιδευτικό σύστημα
Τίτλος: Εκπαιδευτικό σύστημα: Πώς δουλεύει πραγματικά;
Ποιός θέλεις να διαβάσει το άρθρο σου: Άτομα στην εξουσία που μπορούν να μεταρρυθμίσουν το σύστημα
Τι στόχους έχει η εκπαίδευση στον πυρήνα της και γιατί έχει σημασία;
Τελικά, η εκπαίδευση είναι το μέσο με το οποίο τα παιδιά διδάσκονται να περιηγούνται στο σύγχρονο κόσμο- να ανακαλύπτουν τα πάθη τους, την επαγγελματική τους καριέρα, τους φίλους τους, την ευτυχία.
Επιφανειακά, η εκπαίδευση φαίνεται να λειτουργεί- τα παιδιά πηγαίνουν σχολείο, αποφοιτούν και βρίσκουν τον δικό τους δρόμο στο εργασιακό περιβάλλον- βέβαια αν εστιάσει κανείς καλύτερα, διαπιστώνει ότι μπορούμε να κάνουμε πολλά περισσότερα.
Σκεφτείτε μια οποιαδήποτε κρατική υπηρεσία, όπως για παράδειγμα, η μετακίνηση. Σκεφτείτε πώς έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια για να φιλοξενήσει το σύγχρονο κόσμο. Αλλά η εκπαίδευση; Το σύστημα έχει παραμείνει ακριβώς το ίδιο εδώ και έναν αιώνα και αυτό σίγουρα φαίνεται.
Ας δούμε τι είπαμε λίγο νωρίτερα. Τα παιδιά τελειώνουν το σχολείο, αλλά συχνά μετά από συνεχόμενα χρόνια άγχους εξαιτίας των εξετάσεων. Φυσικά και αποφοιτούν, αλλά συνήθως χωρίς κανένα πραγματικό πλάνο για το μέλλον. Απλά βρίσκουν μια δουλειά, αλλά συνήθως όχι κάτι που τους ενθουσιάζει.
Οπότε τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε τα πράγματα; Δεν θα είναι εύκολο κάτι τέτοιο, αλλά είναι απαραίτητο αν θέλουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας και είναι σημαντικό να συμπεριλάβουμε τα παιδιά στη διαδικασία της αλλαγής και της εφαρμογής. Πρέπει να μειώσουμε την προσοχή μας στην επανάληψη και την απομνημόνευση και, αντιθέτως, να διδάξουμε τα παιδιά μας πιο πρακτικές και ποικίλες δεξιότητες για την καθημερινότητα. Αντί για μεμονωμένες εξετάσεις που κρίνουν το ποιος είσαι με ένα βαθμό, πρέπει να αξιολογήσουμε την ολιστική ανάπτυξη του παιδιού ενώ τους καθοδηγούμε σε μια ιδανική καριέρα. Πάνω απ’όλα, πρέπει να δημιουργούμε ένα ενδιαφέρον που διευκολύνει την πραγματική μάθηση και ανάπτυξη και όχι ένα μηχάνημα που παράγει καλούς βαθμούς- ένα περιβάλλον όπου τα παιδιά μαθαίνουν την αγάπη για μάθηση, όχι όμως επειδή είναι αναγκασμένοι.
Πώς προχωράμε, λοιπόν, σε κάτι τέτοιο; Πρέπει να αλλάξουμε δραματικά τα τρέχοντα συστήματα και πρέπει να το κάνουμε μαζί με τα παιδιά, για τα παιδιά. Και το πιο σημαντικό, πρέπει να ξεκινήσουμε τώρα!
Σχολιάστε