Όταν γεννιέται ένα παιδί, αρχίζει να εξερευνά το περιβάλλον του και το πρώτο πράγμα που αναγνωρίζει είναι η φωνή της μητέρας και του πατέρα του. Στη συνέχεια μεγαλώνει, έτσι αρχίζει να κατανοεί το περιβάλλον του και να αλληλεπιδρά μαζί του και οι γονείς του αρχίζουν να αναγνωρίζουν τις ικανότητές του και να το καθοδηγούν στη ζωή.
Τα παιδιά χρησιμοποιούν την ευρεία και όμορφη φαντασία τους όταν τους ρωτούν τι θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν. Είναι πολύ σημαντικό σε αυτό το ευαίσθητο στάδιο να αλληλεπιδράμε μαζί τους, να τα βοηθάμε να αναπτύξουν τις ικανότητές τους, να παρατηρούμε τι τους αρέσει και τα ταλέντα που έχουν ώστε να τα αναπτύξουν.
Γι’ αυτό είναι απαραίτητο τα παιδιά να πηγαίνουν σχολείο νωρίς στην παιδική ηλικία για να μάθουν τις διάφορες επιστήμες και να ξεκινήσουν το ταξίδι τους στη ζωή χωρίς αυτό το δικαίωμα να καταπατηθεί.
Σε πολλές περιοχές του κόσμου, εκατομμύρια παιδιά στερούνται του δικαιώματός τους στην εκπαίδευση, είτε ο λόγος είναι πόλεμος είτε φυλετικές διακρίσεις λόγω θρησκείας ή φυλής.
Ένα από τα δικαιώματα που εγγυάται η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (1989) είναι ότι κάθε παιδί έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση. Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα είναι δωρεάν και η δευτεροβάθμια και η τριτοβάθμια εκπαίδευση θα είναι διαθέσιμες σε όλους. Τα παιδιά πρέπει να ενθαρρύνονται να πηγαίνουν στο σχολείο για να αποκτήσουν το υψηλότερο δυνατό επίπεδο εκπαίδευσης. Τα σχολεία πρέπει να σέβονται τα δικαιώματα των παιδιών και να μην ασκούν βία σε οποιαδήποτε μορφή.
Πρέπει να υπάρχουν στόχοι για την εκπαίδευση. Η εκπαίδευση που λαμβάνουν τα παιδιά πρέπει να τα βοηθά να αναπτύξουν πλήρως την προσωπικότητά τους, τα ταλέντα και τις ικανότητές τους. Θα πρέπει να τους διδάξει τα δικαιώματά τους, να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων, την κουλτούρα και τις διαφορές τους, να ζουν ειρηνικά και να προστατεύουν το περιβάλλον.
Το δικαίωμα στην εκπαίδευση είναι από μόνο του ανθρώπινο δικαίωμα και, ταυτόχρονα, είναι απαραίτητο μέσο για την πραγματοποίηση άλλων ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η εκπαίδευση ως δικαίωμα, είναι το κύριο εργαλείο με το οποίο οι οικονομικά και κοινωνικά περιθωριοποιημένοι ενήλικες και παιδιά μπορούν να βγουν από τη φτώχεια και να αποκτήσουν τα μέσα για να συμμετέχουν πλήρως στις κοινότητές τους.
Σχολιάστε